Teknisk support

För dig som kund är det viktigt att få teknisk support precis då du behöver den. Det har vi tagit fasta på, och du kan därför alltid nå våra säljare inte bara under ordinarie arbetstid utan även på kvällar och helger.

Då alla medarbetare på Colmec endast arbetar med lastvagns- och bussdäck har vi en unik spetskompetens inom hela detta område. Du som kund kan även få teknisk support av vår logistikchef och innesäljare, Christian Jenneteg.

Våra säljare är beredda att ge dig:

  • Teknisk information
  • Rekommendationer
  • Rådgivning mönsterval
  • Produktinformation
  • Information om hjulaxelmätning vid mekaniska fel
  • Uppföljning av däckstatus
  • Besök hos slutkonsumenten för att ge åkaren support
  • Distribution av däck och vid särskilda behov även direkt

    till slutkonsument

  • I många fall inskrivning av stommar
  • Regelbundna besök hos dig

Vår logistikchef och innesäljare kan hjälpa dig med:

  • Information om stommar
  • Parning av stommar
  • Mönsterrekommendationer
  • Val av mönster
  • Produktionsstyrning
  • Leveranstider
  • Lagerstatus
  • Distributionsfrågor